شكل گیری اقتصادی مقاومتی با افزایش جذب تولیدات داخلی
نوشته شده توسط : chudae

'سید شمس الدین حسینی' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان آن كه، اقتصاد ایران، اقتصاد بسیار پر ظرفیتی است، اظهار داشت: با وجود این ظرفیت ها عملكرد اقتصاد ایران در مجموع حكایت از آن دارد كه اگر قرار باشد از تهدیدهای جدید كه با عنوان تحریم اقتصادی مطرح شده عبور كنیم، باید زمینه افزایش تولیدات خود را فراهم كنیم كه البته تا كنون نیز در این زمینه توفیق داشته ایم.

وی با بیان آن كه، تحریم ها از سال 85 تا كنون و به خصوص از سال 89 با تصویب قعطنامه 1929 وارد فاز جدید شده و بسیار شدت گرفته است، اظهار داشت: تحریم ها غیر منصفانه در سال های اخیر آمیخته با تحمیل های مستبدانه آمریكا به سایر كشورها شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: اگر بخواهیم درباره اقتصاد ایران قضاوت كنیم باید گفت كه اقتصاد ایران نه تنها در مقابل این تحریم ها مقاومت كرده است، بلكه عمق فعالیت ها به لحاظ داخلی سازی تقویت شده و این امر باید از این پس شدت گیرد.

وی اظهار داشت: باید تلاش شود كه بخش اقتصاد داخلی با توجه به تنگناهایی كه برخی از دولت های خارجی برای بخش تجارت خارجی ایجاد می كنند، گسترش یابد.

به گفته حسینی، اگر بخش جذب خارجی اقتصاد ایران با محدودیت مواجه می شود باید قدرت جذب داخلی اقتصاد ایران افزایش یابد.

وی ادامه داد: انجام این امر مستلزم آن است كه از ظرفیت های تولید داخل به نحو احسن استفاده كنیم و ذائقه مصرفی باید به سمت تولیدات داخل تغییر كند و این حركت دو سویه است كه باید سامان یابد.

سخنگوی اقتصادی دولت با تاكید بر این كه، باید كیفیت تولیدات داخلی افزایش یابد اظهار داشت: دولت نیز علاوه بر حمایت از تولید داخلی تلاش كند تا مصارف خود را معطوف به محصولات داخلی كند.

وی با اشاره به ویژگی های جغرافیایی و منابع انرژی ایران گفت: در مجموع ظرفیت های داخلی اقتصاد ایران می تواند شكوفا شود، همانطور كه تحریم نرم افزاری اقتصاد سبب شد تا جنبش نرم افزاری در اقتصاد ایران به ثمر برسد و ایران جزو 10 كشور برتر تولید علم در دنیا شود.

اقتصام**9141/1594





:: برچسب‌ها: جزیره , لندن , آلمان ,
:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 1 فروردين 0 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: